L O G O

 

 

Het ontstaan van het letterlogo  M O R G E N = N U
Een verhaal over VORM,  KLEUR,  LETTERS  en de JUISTE woorden

 

De opdrachtgever reikt steekwoorden aan waarop het ontwerp van het LOGO gestoeld wordt.

 

Tijdens het eerste doorspreek-moment nam Sylvia mij mee in haar ontwerpproces’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Welke kant moeten we op? Zoeken naar de juiste woorden… hoe gaat het bedrijf heten?

De naam is bekend:  M O R G E N = N U
De lettertocht wordt nu gestart. Schreefloos, outline, vet of cursief? Krachtig, stevig? Welk lettertype leent zich hier het beste voor? Wat moet het oproepen? Zit er nog meer achter? Waar moet de focus liggen?

 

 ‘Sylvia heeft een verrassende werkwijze en lijkt bijna letterlijk in de huid van de opdrachtgever te willen kruipen’

 

 

Tijd voor de eerste schetsen. Alles ligt open, wordt het een tekening of een letterlogo; the sky is the limit…nu kan alles nog! Communiceren is verbinden dat staat centraal.

Hoe zit het met andere vergelijkbare bedrijven? Een stukje research. We hebben het over communiceren, over duurzaamheid, over gerechtigheid en sociale rechtvaardigheid,

Het ontwerp krijgt nu meer vorm. Gaan we voor strak en concreet of toch voor een stukje romantiek (met de ballonnen naar hogere sferen). We zoeken er de juiste kleuren bij.

      

Het ontwerp wordt verfijnd en aangescherpt, Het is zoeken naar de juiste verhoudingen van de letters. En welke kleuren horen bij duurzaamheid? Moet er nog iets bij, of kan er nog iets af? De opdrachtgever wil graag een pay-off, daar wordt over gebrainstormd: ‘natuurlijk eerlijk communiceren’
Het logo is nu klaar en wordt gepresenteerd.

                    

 

Nu het kind geboren is kan het visitekaartje gemaakt worden.
Om in stijl te blijven kiezen we voor gerecycled papier wat staat voor duurzaamheid. MORGEN=NU streeft vooruitgang na, om dit kracht bij te zetten wordt het kaartje trapsgewijs uitgesneden zodat er nog meer voortgaande beweging ontstaat.

voorkant

 

 

‘In mijn logo staan ‘communicatie’ en ‘verbinding’ centraal. De twee letters N die met elkaar in verbinding staan, geeft dit mooi weer’

achterkant

www.morgenisnu.com

REVIEW van mijn opdrachtgever
Sylvia Stakenburg heeft een ontwerpstudio. Sylvia ontwerpt graag voor organisaties die een bepaalde bijdrage leveren aan de maatschappij, zoals aan het thema ‘Gezond’. Dat sprak mij als eerste aan. We maakten een afspraak en ze kwam bij ons thuis. Ze heeft een verrassende werkwijze en lijkt bijna letterlijk in de huid van de opdrachtgever te willen kruipen. Sylvia liep rond en stelde vragen bij bepaalde hoekjes in de woonkamer. Daarnaast luisterde ze naar wat ik met mijn naam en logo wil bereiken en vooral stelde ze vragen. Uiteindelijk leidde dit eerste gesprek tot de definitieve aanpassing van mijn bedrijfsnaam tot: ‘MORGEN = NU’. Sylvia kon aan de slag gaan met de eerste ontwerpen! Tijdens het eerste doorspreek-moment nam Sylvia mij mee in haar ontwerpproces. Hoe bijzonder en mooi is het dan om een logo-ontwerp te ontvangen waar je meteen blij van wordt?! Na een paar kleinere aanpassingen aan het logo ontving ik de uiteindelijke oplevering en kan ik nog eens nalezen wat mijn logo uitstraalt!

 Logo
In mijn logo staan ‘communicatie’ en ‘verbinding’ centraal. De twee letters N die met elkaar in verbinding staan, geeft dit mooi weer. Mijn ‘nuchterheid’ is gevangen in de stoere letters. ‘Gelijkheid’ is in een evenwichtige maatvoering weergegeven. Het trapje links en rechts door de aflopende letters staat voor ‘vooruitgang’ en ‘gezond idealisme’. Als laatste straalt het logo ‘openheid’ en ‘bereikbaarheid’ uit. Alle waarden waarin ik echt geloof, zijn in dit logo tot uitdrukking gekomen.

Wil jij ook een logo door SYLSTUDIO  laten ontwerpen? Neem dan contact met me op.
info@sylstudio.nl